fredag 20 december 2013

Jullov

Hej alla bloggläsare!

Jag vill börja med att tacka alla för deltagandet på vår fina julshow! Härligt att se så många föräldrar, syskon samt mor- och farföräldrar. Anne och Sandra tackar också hela klassen (barn och föräldrar) för fina julpresenter!


Tänk vad en termin kan gå fort. Aldrig tidigare i min lärarkarriär har jag haft ett lika bra flyt. Jag har kunnat lägga tid på "rätt" saker den här terminen, eftersom klassen fungerar så bra. Ovanligt lite tid går till att lösa konflikter, vilket gör att vi kan fokusera på skolarbete. Det är en underbar känsla som jag hoppas ska hålla i sig och göra nästa termin om möjligt ännu bättre!

Vi har många spännande projekt på gång och det är roligt att gå till jobbet varje dag. Idag, torsdag, var Ingrid från organisationen Pratham på besök och inspirerade oss inför kommande samarbete då vi ska få kontakt med elever i Indien genom att skriva brev, blogga, maila och "skypa"!

Under lovet vill jag uppmuntra er att läsa för och med era barn så mycket ni bara orkar! Se det som ett mysigt sätt att umgås. Jag hoppas att minst en av barnens julklappar är ett hårt paket med en härlig bok! Alla i klassen har kommit igång med sin läsning. För att bibehålla och utveckla läsningen är det toppen om ni håller i läsandet under ledigheten. Det ska vara lustfullt och mysigt att läsa. Vill inte barnen läsa själva kanske far och/eller morföräldrar gärna läser för barnen! Viktigt vid all läsning är att prata om det ni läser och förklara ord som är främmande för barnen. Det är många fler ord än vi vuxna tror, som är obekanta för våra barn.

Tack för ett gott samarbete den gågna terminen! 

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!
Sandra och Anne


PS. Tänk på att ni kan prenumerera på bloggen. Då får ni mail så fort ett nytt inlägg publiceras!

Terminen startar tisdagen den 7/1-2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar