onsdag 17 augusti 2016

Välkomna till åk 4

Hej alla glada elever och föräldrar i blivande åk 4!

Imorgon är det dags, spännande! Jag hoppas ni har haft en underbar sommar och att ni nu alla är sugna på ett nytt fantastiskt och spännande läsår!

Jag gissar att ni nu fått information om vem som blir er mentor? Själv kommer jag att vara mentor i klass 6C, men jag får träffa er två pass varje vecka. Ett pass ska vi ha tillsammans i NO och ett pass i svenska varje vecka. Under höstterminen ska vi bland annat jobba med NTA-lådan, Kretsar kring el, på mina NO-lektioner. Förutom el ska vi under hösten jobba med årstider, skogen och väder. Det är områden ni känner igen, så det blir en repetition och fördjupning!
I svenska ska vi på mina lektioner jobba vidare med vårt tema, Författarporträtt. Vi kommer även jobba med ett skrivtema som jag kallar Huset. När vi ses första lektionen kommer det arbetet att introduceras.
Vi kommer fortsätta att lägga in texter och inlägg här på bloggen, men klassen kommer även få information på hemsidan. Där lägger alla undervisande lärare in kortfattade information på samma sida. 


Lycka till med allt och jag hoppas vi ses redan imorgon!

Sandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar