fredag 21 augusti 2015

Hej alla elever och föräldrar i 3a och 3b!

Jag heter Anna Lindgren Wahlgren och kommer att vara er idrottslärare under detta läsår. Jag undervisade era barn i idrott när de gick i åk 1 och var föräldraledig förra läsåret. Jag är en av tre idrottslärare på Solhemsskolan och har arbetat på skolan sedan våren 2007. Jag är 32 år och har gått idrottslärarutbildningen på Gymnastik- och idrottshögskolan i Stockholm. Jag är gift och har tre barn.

Jag brinner väldigt mycket för idrottsämnet och jag är mån om att alla elever ska få en bra motorisk träning och få prova på så mycket som möjligt inom idrottsämnet. Min målsättning är att alla elever ska känna glädje och trygghet i ämnet och få en positiv självbild.

Till idrottslektionerna ska alla elever ha med sig ombyteskläder (byxa och tröja), gympaskor och handduk (tvål om man vill). Det är även bra med ett ombyte kalsong/trosa samt strumpor. Vi idrottslärare på Solhem- och Solhemsängens skola vill att alla elever fokuserar på den friska delen av kroppen och anser att eleverna alltid kan vara med på något moment under lektionen. Därför vill vi att eleverna har med sig ombyteskläder, skor och handduk till varje lektion och deltar efter bästa förmåga.

För de elever som har långt hår vill vi att de sätter upp håret under lektionen eftersom det är en skaderisk att långt hår hänger löst. Samma sak gäller med örhängen som väldigt lätt kan fastna och orsaka skador.  

Undervisningen sker i den gympasal som ligger på Spånga gymnasiums skolgård. En pedagog kommer att gå dit till och från tillsammans med eleverna. Under den första lektionen kommer vi att lära känna varandra igen och gympasalen samt omklädningsrum/dusch. Vi kommer att ha idrott utomhus under augusti och september, med undantag för ihållande regn. Vi avslutar utomhusperioden med en friidrottsdag på Spånga IP under vecka 41, mer info kommer. 

Ni är varmt välkomna att höra av er till mig via e-post det är någon information om ert barn som ni anser att jag behöver ta del av eller om ni har några funderingar; anna.lindgren@stockholm.se


Jag ser fram emot många roliga idrottslektioner tillsammans! 

Vänliga hälsningar

Anna Lindgren Wahlgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar