fredag 13 november 2015

Vecka 46

Hej alla bloggläsare!

Elevtext från denna vecka:

Jolina fredag den 13/11-2015
VECKOBREV 46
MÅNDAG:
I måndags hade vi idrott och det var inte Anna för hon var sjuk så vi hade Andreas i stället och vi gjorde pass-övningar.
TISDAG:
I tisdags hålde vi på med gamla synboler som stog för olika siffror och blå grupp hade syslöjd och sen innan vi hade slutat för dagen hade röd grupp träslöjd.
ONSDAG:
I onsdags var det barn-boks-veckan och i onsdag fick man klä-ut-sig och jag kläde-ut-mig till nale pu och det var roligt och vi faddrade med fåra vader barn och gick tipsrunda med dem och det var roligt.
TORSDAG:
I torsdag var det så att man fick ta med sig filt och en kude om man ville och det gjorde jag och jag delade med mig med min filt till Elsa och Diana För den räckte till det.
FREDAG:
I fredags har vi haft läxgeomgång och fick nya läxor och nu skriver halva klassen veckobrev och andra klassen läser en bok som heter fågeln,snöret och jag.

Nästa vecka:
Vi jobbar klart med vårt kapitel, räknesätten. Kan hända att några behöver ta hem matteboken för att "hinna i kapp" eller så utnyttjar man läxhjälp och fritidstid till detta.
I SO läser vi vidare om människornas utveckling. Låt era barn berätta om allt det har lärt sig och kan! I NO repeterar vi och kartlägger vad vi kan om växter, djur, årstider, rymden och kroppen. Vi skriver vidare på våra berättelser om Tanja och Teo, vilka det ska bli roligt att få läsa när de är klara! Vi fortsätter att läsa boken, Fågel, snöret och jag, i par. På engelsk-lektionerna kommer vi börja skriva så smått. Vi ska också påbörja en presentation om oss själva på engelska.
Torsdag den 19/11 blir det en hel dag på Tom Tits i Södertälje. Har ni varit där någon gång? Om inte ta gärna en titt på deras hemsida och prata med era barn om vad som finns att göra där.

Läxor (delas ut fredag med uppföljning nästkommande fredag):
SV: läsläxa kapitel 8, läs samt svara på frågor med hela meningar
Ma-läxa: läxa 8, multiplikation, division och problemlösning

Datum att komma ihåg:
19 november Tom Tits med faddrarna i åk 6 samt 3a
30 november Drop in med frukost kl. 8-9, gemensam sång med 3A kl. 8.30
2 december studiebesök på Naturhistoriska

Trevlig helg!

Nutti och Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar