torsdag 18 februari 2016

En liten hälsning

Jag vill berömma alla elever i världens bästa klass!
De är så roliga att jobba med att jag måste nypa mig i armen för att fatta att det är på riktigt.
De är ivriga att lära sig, just nu inte minst om luft, vatten och vårt forntidsarbete. De vill lära sig skriva fint och stava bra. De vill utveckla sina texter och tar till sig av respons. De självskattar sin arbeten på ett konstruktivt sätt. På skridskobanan utmanar alla sig till det yttersta. De som valt bild eller IUP på elevens val gör detta med bravur, enligt rapport från Nutti och Lena. Alla klassens elever är målmedvetna och intresserade av att utvecklas! Som om inte detta vore nog är de schyssta kamrater. De respekterar varandra och höjer varandra att bli bättre personer. De inser vad som är rätt och fel. Flera tjejer har börjat spela fotboll på rasterna, vilket är uppskattat av alla. Det blir bra spel har jag hört ryktas och killarna som alltid brukar lira boll, har kommenterat att det är roligare när tjejerna är med!! Vi, lärare på Solhemsskolan, har i uppdrag att under vårterminen besöka minst en kollega och se hur denna arbetar. Idag hade vi besök av Micke, mentor i 5b. Han tyckte det var jätteroligt att vara med på vår mattelektion och han tyckte att det var en underbar klass med helt fantastiska elever. De mötte honom med nyfikenhet, de var artiga och de visade hur mycket de kunde inom ämnet. Han var imponerad och det är jag också.

Ville bara skriva och berätta medan jag har denna härliga känsla i kroppen!

Så stort tack till alla er fantastiska föräldrar, som ger mig förmånen att arbeta med dessa väluppfostrade, glada och nyfikna barn varje dag!! 

Hälsar
Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar