onsdag 30 september 2015

En hälsning från Anna idrottslärare;

Nu snart sätter sjukdomstiderna tänderna i oss och då vill jag passa på att förmedla lite tankar till er elever och föräldrar. Om ni föräldrar bedömer era barn som tillräckligt friska för att kunna gå i skolan, är det tillräckligt friska för att kunna delta även på idrotten. Självklart kanske man inte kan delta i alla moment under lektionen om man känner sig lite krasslig eller har ont någonstans, men vi anpassar efter varje individ, och jag har en dialog med eleverna. Därför är det då jätteviktigt att de har med sig ombyte och handduk till lektionen så de alltid kan delta i något av de moment som vi ska göra. Det går även jättebra att antingen maila mig eller skicka med ett litet meddelande om det är något som ni tycker att jag behöver veta. Men rent generellt tror jag att de flesta eleverna på lågstadiet rör sig minst lika mycket (om inte mer) under vissa raster än vad vi hinner med under en idrottslektion. Välkomna att höra av er om ni har några funderingar!”


Anna Lindgren Wahlgren
Lärare Idrott och hälsa
Solhemsskolan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar